SI
O teh straneh Pogoji in pravila Politika zasebnosti Oglaševanje
Slovensko English

Hibridni avto

Glavna prednost avtomobilov na hibridni pogon je manjša poraba goriva in posledično manj emisij CO2, zlasti v urbanem okolju. V praksi vedno ne drži, da porabijo manj goriva, brez dvoma pa imajo hibridi čistejši izpuh v primerjavi s klasičnimi motorji. Zaradi manjše porabe so tudi stroški goriva nižji.

V mestni in primestni vožnji je možno od 60 – 100 odstotkov poti prevoziti z izklopljenim bencinskim motorjem, brez hrupa in emisij.

Standardni hibridi

Pri standardnih hibridih ne polnimo baterije in tudi ni možnosti za priklop na električno omrežje. Električno energijo standardni hibridni avtomobil pridobiva ob zaviranju in pri delovanju bencinskga motorja.

Plug-in hibridi

Plug-in je oznaka za hibridno vozilo, ki se polni prek navadne vtičnice gospodinjskega toka.

Simbioza fosilnega goriva in električne energije

Standardno hibridno vozilo je kombinacija motorja z notranjim izgorevanjem in elektromotorja. V začetku, ko vozilo poženemo in je poraba goriva največja, deluje elektromotor. Šele ko prekoračimo hitrost 50 km/h se vključi bencinski motor, ki prevzame vlogo osrednjega pogona. Na ta način motor porabi 40-60 odstotkov manj goriva. Avtonomija 2-3 km z elektromotorjem je dovolj za bistven prihranek pri gorivu, saj zmeraj startamo z električnim pogonom.

Ali ste vedeli?

Poleg bencina in dizelskega goriva je med vrstami goriv za prevozna sredstva najbolj poznana elektrika (85 %). Sledijo plini* (33 %) in utekočinjen naftni plin – avtoplin (28 %). Ostala goriva pozna manj kot 15 % gospodinjstev. (Raziskava Energetske Učinkovitosti Slovenije - REUS 2015)

 

Po mestu zgolj na elektriko

Določeni plug-in hibridni avtomobili glede na statistike o mobilnosti Evropejcev zmorejo večino dnevnih poti opraviti zgolj na elektriko, medtem ko je skupen doseg primerljiv z varčnim dizlom.

Hibridni avtomobili in pogon na plin

Tudi za pogon tega motorja z notranjim izgorevanjem se lahko uporabi plin. Dovolj gospodarno.